Ogłoszenie nr 1/2024 z dnia 08.07.2024 r. o naborze na stanowisko ds. świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
Ogłoszenie nr 1/2024
z dnia 08.07.2024 r.
o naborze na stanowisko
ds. świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostomłotach ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze inspektora ds. świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego.
Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kostomłotach
ul. Średzka 10a 55-311 Kostomłoty
Tel. 71/3170261 e-mail: gops@gopskostomloty.pl
Określenie stanowiska: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Rodzaj zatrudnienia: Umowa o pracę
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- preferowane wykształcenie wyższe,
- dobrze widziane doświadczenie w świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnym lub sferze administracyjnej
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
- znajomość przepisów prawnych z zakresu:
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
- ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” o raz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Wymagania dodatkowe:
- dyspozycyjność,
- samodzielność i komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność obsługi komputera,
- mile widziana znajomość programu: TT-Świadczenia,
- dobra znajomość procedur administracyjnych;
- umiejętność pracy z dokumentami;
- wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- realizacja ustaw i rozporządzeń: ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawa o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci; ustawa o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawa o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
- udzielanie informacji klientom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostomłotach o ich prawach w zakresie ww. ustaw;
- przyjmowanie wniosków w sprawie realizacji ww. ustaw;
- wydawanie zaświadczeń do „Czystego Powietrza”
- przygotowanie przyjętych wniosków z zakresu świadczeń do realizacji;
- przygotowywanie decyzji administracyjnych;
- sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń;
- prowadzenie teczek osobowych osób upoważnionych do pobierania świadczeń;
- ewidencjonowanie osób uprawnionych do świadczeń;
- sporządzanie analiz, zapotrzebowania, sprawozdawczości z zakresu udzielanych świadczeń;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych (przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego);
- ścisła współpraca z organami (w szczególności: sądowymi, Urzędami Pracy, Starostwami Powiatowymi, Ośrodkami pomocy i innymi) w sprawach postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
- obsługa urządzeń biurowych;
- sporządzanie bilansu potrzeb i sprawozdawczości w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca w pełnym wymiarze- 1etat,
- miejsce pracy: siedziba GOPS w Kostomłotach ul. Średzka 10a 55-311 Kostomłoty
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – Curriculum Vitae,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom),
- kserokopie certyfikatów specjalistycznych oraz zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach i innych formach rozwojowych,
- dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe, staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, itp.),
- załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia – oświadczenia kandydata o:
- pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego, lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji,
- stanie zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,
- o niepozbawieniu oraz nieograniczeniu władzy rodzicielskiej;
- o nienałożeniu sądownego obowiązku alimentacyjnego na podstawie tytułu wykonawczego.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostomłotach z siedzibą w Kostomłotach ul. Średzka 10 a – pok. nr 4;
- pocztą na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kostomłotach ul. Średzka 10a 55-311 Kostomłoty, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego”; w nieprzekraczalnym terminie do 22.07.2024 r. do godziny 12.00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
- kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej i teście pisemnym.
- zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie BIP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostomłotach i na tablicy ogłoszeń
- Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu: 71 3170261-Kierownik GOPS Kostomłoty Piotr Łabędzki
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kostomłotach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosi mniej niż 6%.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 lub art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, iż w zakresie dziedzinowych obowiązków informacyjnych dla:
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kostomłotach ul. Średzka 10a, 55-311 Kostomłoty, reprezentowany przez Kierownika. Można się z nami skontaktować:
- listownie przesyłając korespondencje na adres ul. Średzka 10a, 55-311 Kostomłoty,
- kontakt za pomocą poczty e-mail: gops@gopskostomloty.pl
- telefonicznie, pod nr. telefonu: 71/3170261
- za pomocą strony podmiotowej https://gopskostomloty.pl
Inspektor Ochrony Danych
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej został powołany inspektor ochrony danych osobowych Pan Tomasz Więckowski i ma Pani/Pan prawo kontaktu z nim za pomocą;
- adresu poczty e‑mail: iod2@synergiaconsulting.pl
- tel.: 693-337-954
- lub pisemnie na adres Administratora danych.
Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych
Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu:
- niezbędnym do przeprowadzenia procesu rekrutacji, w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na nas, wynikającego z Kodeksu Pracy, w przypadku osób weryfikowanych w rejestrze przestępstw seksualnych dodatkowo ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz niektórych innych ustaw oraz ustawy z dnia 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępstwami na tle seksualnym, zgodnie art. 6 ust 1 lit c RODO w zakresie danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w przypadku podania w dokumentach aplikacyjnych danych dodatkowych oraz art. 9 ust 2 lit. a RODO w przypadku podania danych szczególnej kategorii,
- wykorzystywania przesłanej kandydatury w procesach związanych z przyszłymi rekrutacjami, w przypadku wyrażenia zgody na przyszłe rekrutacje, zgodnie art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- realizacji obowiązków wynikających z art. 6 ust 1 lit e RODO, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, jak roszczenia oraz obrona przed roszczeniami, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odbiorcy danych
Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być: dostawcy usług pocztowych, kancelaria prawna, w przypadku wystąpienia roszczeń oraz podmioty współpracujące z nami w związku ze świadczeniem usług:
- hostingowych,
- dostawcy rozwiązań informatycznych.
Okres retencji danych
Pana/Pani dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres:
- 3 miesiące – ze względu na kwestie roszczeniowe w przypadku danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu
rekrutacji,
- do czasu odwołania zgody (nie dłużej niż 3 miesięcy), w przypadku danych dodatkowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych,
- do czasu odwołania zgody w przypadku wyrażenia zgody na przyszłe rekrutacje, nie dłużej niż 12 miesięcy
- do czasu przedawnienia roszczeń lub wniesienia skutecznego sprzeciwu.
Przysługujące prawa
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Panu/Pani następujące prawa:
- prawo dostępu do treści swoich danych,
- prawo do sprostowania,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do przeniesienia danych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody,
- prawo ograniczenia przetwarzania,
- prawo wniesienia sprzeciwu,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, w przypadku kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- prawo wniesienia skargi do UODO (ul. Stawki 2 00-193 Warszawa), gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
Dobrowolność podania danych
Dane podaje Pan/Pani dobrowolnie. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem uwzględnienia Pana/Pani kandydatury w procesie rekrutacji. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości aplikowania do pracy.
Jeżeli chce Pan/Pani, aby przesłana kandydatura była rozpatrywana przez Ośrodek Pomocy Społecznej do przyszłych rekrutacji, prosimy o dopisanie w dokumentach aplikacyjnych poniższej zgody Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych dokumentach aplikacyjnych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w celu wykorzystania przesłanej kandydatury przez na potrzeby przyszłych rekrutacji.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Kostomłotach
Piotr Łabędzki